سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه عبرت اندوزد، بینا شود و آنکه بینا شود، دریابد و آنکه دریابد، بداند . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :12
کل بازدید :149308
تعداد کل یاداشته ها : 101
103/2/16
12:28 ص
موسیقی

یوسف در اول دی ماه 1325 در شهر قوچان دیده به جهان گشود ، پس از اخذ مدرک دیپلم وارد دانشکده افسری شد ، ایشان در دانشکده بیشترین تلاش خود را برای جذب نیروهای مستعد ارتش می کرد ، کم کم کارهایش به ثمر می رسید و هر روز عده کثیری به جمع دوستانش افزوده می شد .

وی در مدت هفت سال در لشکر شیراز فعالیت مذهبی و سیاسی خود را به طور مخفیانه ادامه می دهد و تا جائی پیش می رود که به عضویت گارد شاهنشاهی در می آید و این در حالی است که با طی کردن چند واسطه با حضرت امام خمینی ارتباط برقرار می کند و از رهنمودهای معظم له استفاده کرده و بهره می برد . یک بار یکی از دوستان از او می پرسد با موقعیتی که داری چرا شاه را نمی کشی ؟ می گوید " من از آقا (امام خمینی) دستور می گیرم " پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عده ای از دوستان در اقامتگاه امام (ره) در مدرسه علوی کمیته نظامی تشکیل می دهند و پس از فرمان حضرت امام خمینی مبنی بر تشکیل سپاه پاسداران مامور تشکیل این نهاد می گردد . با شروع جنگ تحمیلی همت و تلاش خود را مصروف ساماندهی رزمندگان اسلام می کند ، وی در طراحی عملیات نظامی از ذهنی خلاق و اندیشه ای مبتکر برخوردار بود ، در نخستین عملیات فراگیر یعنی شکستن حصر آبادان نقش اساسی ایفاء می کرد . ایشان اهل ریا و خودنمایی نبود ، با این وجود که قائم مقام سپاه بود حتی نزدیکترین کسانش تا بعد از شهادتش نمی دانستند که ایشان دارای چه سمتی می باشند .

بالاخره ایشان روز هفتم مهر ماه 1360 هنگامی که همراه با چند تن دیگر از همرزمانشان مانند شهید جهان آرا ، فکوری و ... از جبهه های جنوب باز می گشت بر اثر سانحه هوایی به طائران حریم ملکوت پیوست .